Fogalomtár
Marketing menedzser (ingatlanpiac)
A marketing menedzser az ingatlanpiacon egy olyan szakember, aki az ingatlanok értékesítését és bérbeadását elősegítő marketing stratégiák tervezéséért és kivitelezéséért felelős. Feladatai közé tartozik az ingatlanok hirdetése, márkaépítés, fogyasztói kutatások elvégzése, valamint a potenciális ügyfelek megszólítása különböző marketingcsatornákon keresztül.
Főbb feladatai
- Marketing stratégia kidolgozása és megvalósítása
- Reklámkampányok tervezése és lebonyolítása
- Online és offline marketing eszközök használata
- Piac- és versenytárs elemzés
- Kapcsolattartás ügyfelekkel és partnerekkel
- Marketing költségvetés kezelése
- Márkaépítés és arculattervezés
Szakképesítés és készségek
Egy marketing menedzsernek az ingatlanpiacon általában rendelkeznie kell felsőfokú végzettséggel marketing, kommunikáció vagy üzletvitel területén. Emellett hasznos lehet ingatlanpiaci ismeretekkel, valamint erős analitikai és kommunikációs készségekkel rendelkezni.
Szakmai elvárások
- Proaktív hozzáállás és kreativitás
- Szakmai tapasztalat a marketing vagy ingatlanpiaci területén
- Képesség az adatok elemzésére és a stratégiai gondolkodásra
- Eredményorientált szemlélet
- Kiváló kommunikációs és prezentációs készség